Siirry sisältöön
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Miten lisään lomakkeelle kenttiä?

Lomakekenttien avulla voit kerätä asiakkailtasi juuri ne tiedot, joita tarvitset — kuten liitetiedostoja, tarkemman aiheen tai kuvauksen. Voit lisätä, poistaa tai muokata kenttiä helposti suoraan lomakkeen hallinnasta.

Näin lisäät uuden kentän lomakkeelle

  1. Klikkaa lomaketta sivulla ja valitse Hallitse lomaketta.

  2. Avaa lomakkeen asetuksista osio Lomakekohteet.

  3. Valitse kohta Lisää kenttä.

  4. Syötä kenttään Kentän otsikko haluamasi kuvaus lomakekentälle. Kentän otsikko näkyy lomakekentän yläpuolelle

  5. Valitse Kentän tyyppi kysyttävän asian mukaan.

    • Kentän tyyppejä ovat teksti, pudotusvalikko, valintanapit, valintaruudut, liitetiedosto, päivämäärä, aika, pitkä teksti, sähköposti, puhelinnumero, numero, valinta tai vapaa teksti.

  6. Voit syöttää kentälle myös kentän sisällä näkyvän tarkentaan kohtaan Paikkamerkki. Paikkamerkissa voit kertoa tarkemmin missä muodossa haluat käyttäjän syöttävän asian tai antaa esimerkin kenttään syötettävästä tiedosto,
  7. Mikäli käyttäjän on pakko täyttää kenttää, lisää valinta ruutuun Pakollinen kenttä.

  8. Voit halutessasi säätä kentän kokoa. Voit valita kuinka ison osan lomakealueesta kenttä täyttää 8-100% välillä.
  9. Mikäli haluat vaihtaa kentän järjestystä lomakkeelle, voit tarttua siitä kiinni lomakkeen muokkauksen vasemman reunan kenttävalikossa ja raahata sen haluamallesi paikalle.
  10. Sulje lomakkeen muokkaus ja julkaise muutokset. Suosittelemme, että lähetät lomakkeen kautta muutoksen tekemisen jälkeen testiviestin, jolla varmistut, että uusi lomakenttä näkyy sähköpostiisi tulevassa viestissä.

Uuden lomakekentän lisäys