Miten lisään lomakkeelle kenttiä?
Lomakekenttien avulla voit kerätä asiakkailtasi juuri ne tiedot, joita tarvitset — kuten liitetiedostoja, tarkemman aiheen tai kuvauksen. Voit lisätä, poistaa tai muokata kenttiä helposti suoraan lomakkeen hallinnasta.
Näin lisäät uuden kentän lomakkeelle
-
Klikkaa lomaketta sivulla ja valitse Hallitse lomaketta.
-
Avaa lomakkeen asetuksista osio Lomakekohteet.
-
Valitse kohta Lisää kenttä.
-
Syötä kenttään Kentän otsikko haluamasi kuvaus lomakekentälle. Kentän otsikko näkyy lomakekentän yläpuolelle
-
Valitse Kentän tyyppi kysyttävän asian mukaan.
-
Kentän tyyppejä ovat teksti, pudotusvalikko, valintanapit, valintaruudut, liitetiedosto, päivämäärä, aika, pitkä teksti, sähköposti, puhelinnumero, numero, valinta tai vapaa teksti.
-
- Voit syöttää kentälle myös kentän sisällä näkyvän tarkentaan kohtaan Paikkamerkki. Paikkamerkissa voit kertoa tarkemmin missä muodossa haluat käyttäjän syöttävän asian tai antaa esimerkin kenttään syötettävästä tiedosto,
-
Mikäli käyttäjän on pakko täyttää kenttää, lisää valinta ruutuun Pakollinen kenttä.
- Voit halutessasi säätä kentän kokoa. Voit valita kuinka ison osan lomakealueesta kenttä täyttää 8-100% välillä.
- Mikäli haluat vaihtaa kentän järjestystä lomakkeelle, voit tarttua siitä kiinni lomakkeen muokkauksen vasemman reunan kenttävalikossa ja raahata sen haluamallesi paikalle.
- Sulje lomakkeen muokkaus ja julkaise muutokset. Suosittelemme, että lähetät lomakkeen kautta muutoksen tekemisen jälkeen testiviestin, jolla varmistut, että uusi lomakenttä näkyy sähköpostiisi tulevassa viestissä.
