Siirry sisältöön
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Miten linkitän Google Analytics -tilini mainontaan?

Linkittämällä Google Analytics -tilisi mainontaan varmistat, että mainontasi toimii tehokkaasti ja saat tarkempaa tietoa tuloksista. Älä huoli – tämä onnistuu helposti vaiheittain seuraamalla alla olevia ohjeita.

Miksi linkitys kannattaa

Mainonnan ja analytiikan yhdistäminen auttaa sinua:

  • Seuraamaan kampanjoiden tuloksia tarkemmin

  • Parantamaan mainonnan tehokkuutta

  • Näkemään, miten käyttäjät toimivat verkkosivustollasi

 

Näin teet linkityksen vaiheittain

  1. Avaa Google Analytics osoitteessa https://analytics.google.com ja kirjaudu sisään sillä Google-tilillä, jolla hallitset yrityksesi Analytics-tilejä.

    Ohje Google Analyticsiin kirjautumiseen
  2. Varmista, että olet oikealla tilillä.
    Kun olet kirjautunut sisään, tarkista sivun yläosasta, että näkyvissä on oikea Google Analytics -tili.

    Ohje Google Analyticsin tilin tarkistamiseen

  3. Avaa järjestelmänvalvojan asetukset.
    Valitse vasemmasta alareunasta rataspainike (Järjestelmänvalvoja).

    Ohje Google Analyticsin järjetelmänvalvojan asetuksiin
  4. Siirry kohtaan “Tilin pääsynhallinta”.
    Jos tämä valikko näkyy harmaana, sinulla ei ole riittäviä oikeuksia hallinnoida käyttäjiä. Pyydä tällöin apua henkilöltä, jolla on järjestelmänvalvojan oikeudet.

    Ohje Google Analyticsin Tilin pääsynhallintaan
  5. Lisää uusi käyttäjä.
    Klikkaa oikeasta yläkulmasta pluspainiketta (+) ja valitse “Lisää käyttäjiä”.

    Ohje Google Analyticsin käyttäjän lisäämiseen

  6. Myönnä käyttöoikeudet Oikiolle.
    Lisää käyttäjäksi sähköpostiosoite tavoiteseuranta@fonecta.com
    ja anna tälle Järjestelmänvalvojan oikeudet.
    Lopuksi klikkaa Lisää.

    Ohje Google Analyticsin käyttöoikeuksien myöntäminen
  7. Ilmoita meille, kun oikeudet on myönnetty.
    Vastaa aiemmin saamaasi viestiin ja kerro, että tilille on nyt lisätty tarvittavat oikeudet.

 

Mitä seuraavaksi tapahtuu?

Kun olemme saaneet käyttöoikeudet tilillesi, Oikion asiantuntija käy linkittämässä Google Analytics -tilisi kampanjasi kanssa.

Jos tililläsi on valmiiksi sopivia tapahtumia, merkitsemme ne tärkeiksi tapahtumiksi (entinen konversio). Jos sopivia tapahtumia ei vielä ole, Oikion asiantuntija voi lisätä tilille uusia seurattavia tavoitteita ja asettaa ne mainontaa ohjaaviksi.

Kun linkitys on tehty ja kampanja on aktiivisena, kuluu muutama päivä ennen kuin tiedot alkavat siirtyä järjestelmien välillä – tämä on täysin normaalia.

 

Olet nyt linkittänyt Google Analytics -tilisi onnistuneesti mainontaasi. Hienoa työtä! 🎉